Sujet: Jeux Model 2 en HD (vidéo) Jeu 21 Mar 2013 - 22:46
Citation :
SEGA model 2 games shown :
01. DAYTONA USA 02. GUNBLADE NY 03. INDY 500 04. FIGHTING VIPERS 05. SEGA TOURING CAR CHANPIONSHIP 06. PILOT KIDS 07. MOTOR RAID 08. HOUSE OF THE DEAD 09. SONIC CHAMPIONSHIP 10. SEGA RALLY CHAMPTIONSHIP 11. VIRTUA COP 12. TOP SKATER 13. OVER REV 14. VIRTUAL ON CYBERTROOPERS 15. SKY TARGET 16. MANX TT SUPERBIKE 17. ZERO GUNNER 18. WAVE RUNNER 19. DYNAMITE COP 20. DEAD OR ALIVE
The Sega Model 2 is an arcade system board released by Sega in 1993. Like the Model 1, it was developed in cooperation with Martin Marietta, and was a further advancement of the earlier Model 1 system. The most noticeable improvement was texture mapping, which enabled polygons to be painted with bitmap images, as opposed to the limited monotone flat shading that Model 1 supported.
Despite its high price tag, the Model 2 platform was very successful. It featured some of the highest grossing arcade games of all time: Daytona USA, Virtua Fighter 2, Cyber Troopers Virtual-On and The House of the Dead to name a few.
Model 2 has four different varieties, commonly referred to as Model 2, Model 2A-CRX, Model 2B-CRX and Model 2C-CRX. While Model 2 and 2A-CRX use a custom DSP with internal code for the geometrizer, 2B-CRX and 2C-CRX use well documented DSPs and upload the geometrizer code at startup to the DSP. This, combined with the fact that some games were available for both 2A-CRX and 2B-CRX, led to the reverse engineering of the Model 2 and Model 2A-CRX DSPs.
Model 2 Specifications : * Main CPU: Intel i960 @ 25 MHz * Graphics Coprocessor: 5 x Fujitsu TGP MB86234 FPU (Model 2/2A-CRX) or 2 x Analog Devices SHARC FPU (Model 2B-CRX) or 2 x Fujitsu TGPx4 MB86235 FPU (Model 2C-CRX) * Sound CPU: Motorola 68000 @ 10 MHz (Model 2) or Motorola 68000 @ 12 MHz (Model 2A-CRX/2B-CRX/2C-CRX) * Sound Chip: 2 x Sega 315-5560 custom 28 channel PCM (Model 2) or SCSP (Model 2A-CRX/2B-CRX/2C-CRX) * Sound Timer: Yamaha YM3834 @ 8 MHz (Model 2 only) * Display Resolution: 496 x 384 * Color Depth: 16-bit * Graphical Capabilities: Flat shading, Perspective correction, Texture mapping, Diffuse reflection, Specular reflection, Alpha blending * Geometric performance: 300,000 polygons/sec. at up to 60 fps
Dommage que Sega n'ait pas sorti tous ses jeux Model 2 sur DC en Arcade Perfect à petits prix, je pense que ça aurait fait son effet
franky94 Admin Technique
Sujet: Re: Jeux Model 2 en HD (vidéo) Jeu 21 Mar 2013 - 23:11
super la qualité sa change des gros polygone et pixel et les jeux model 2 c'est sur dreamcast c'est bien sa ?????? et on peu les trouver ou ???
SunMingZhao VIP
Sujet: Re: Jeux Model 2 en HD (vidéo) Jeu 21 Mar 2013 - 23:45
waoh, très joli (graphiquement) le Sonic The Fighters, le Dynamite Cop et le Dead or Alive en arcade HD
ça me fait penser à Scud Race, un jeu qui ressemble pas mal à Daytona USA 2001 mais qui n'est resté que sur arcade. Dommage, il aurait fait un excellent portage sur Dreamcast ^^
Dernière édition par SunMingZhao le Ven 22 Mar 2013 - 9:38, édité 1 fois
le-doc-mario VIP
Sujet: Re: Jeux Model 2 en HD (vidéo) Ven 22 Mar 2013 - 0:50
Je crois qu'on a pas la même définition d'excellent pour Sonic The Fighters ^^
rpk74 moderateur
Sujet: Re: Jeux Model 2 en HD (vidéo) Ven 22 Mar 2013 - 6:59
franky94 a écrit:
super la qualité sa change des gros polygone et pixel et les jeux model 2 c'est sur dreamcast c'est bien sa ?????? et on peu les trouver ou ???
plutot sur saturn je pense avec Daytona, Sega Rally et Sega Touring Cars^^
SunMingZhao VIP
Sujet: Re: Jeux Model 2 en HD (vidéo) Ven 22 Mar 2013 - 9:39
le-doc-mario a écrit:
Je crois qu'on a pas la même définition d'excellent pour Sonic The Fighters ^^
J'ai remplacé par "très joli". Bon c'est vrai que le jeu en lui-même est moyen moyen, je voulais dire excellent pour l'aspect graphique ^^
MarcoPagoto
Sujet: Re: Jeux Model 2 en HD (vidéo) Ven 22 Mar 2013 - 18:52
Model 2 => conversions saturn Model 3 => conversions dreamcast